Pozri si pozorne videoexperimenty a vyrieš zadané otázky/úlohy:
POPREMÝŠĽAJ, VYHĽADAJ, ZISTI a POPÍŠ...
- Ktorý plyn vznikal v banke?
- Aká vlastnosť kyslíka spôsobila, že špajdľa sa rozhorela?
- Kde všade sa táto vlastnosť kyslíka využíva?
- Vyhľadaj chemický názov zlúčeniny s chemickým vzorcom KI, pomenuj chemické prvky, ktoré obsahuje a urči o akú molekulu ide.
- Vyhľadaj kyslík v PSP a vypíš známe informácie, ktoré môžeš o atóme kyslíka z PSP určiť (Z, počet e- a p+, číslo skupiny a periódy, počet el. vrstiev a počet e- na poslednej vrstve)
- Nakresli model atómu kyslíka.
POPREMÝŠĽAJ, VYHĽADAJ, ZISTI a POPÍŠ...
- Čím boli naplnené mydlové bubliny v experimente?
- Aká vlastnosť vodíka bola vo videu ukázaná?
- Je možné niekde túto vlastnosť vodíka využiť? Ak áno, kde?
- Vyhľadaj chemický vzorec kyseliny sírovej, pomenuj chemické prvky, ktoré obsahuje a urči o akú molekulu ide.
- Vyhľadaj vodík v PSP a vypíš známe informácie, ktoré môžeš o atóme vodíka z PSP určiť (Z, počet e- a p+, číslo skupiny a periódy, počet el. vrstiev a počet e- na poslednej vrstve)
- Nakresli model atómu vodíka.